آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بابلسر برگزار می‌شود
کد خبر: 4167179
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بابلسر برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت: آیین پیاده‌روی جاماندگان حسینی و عزاداری اربعین حسینی، ۱۵ شهریور همزمان با سراسر کشور از محلات و روستا‌های اطراف شهر بابلسر به‌سوی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رمضان شجاعی

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان شجاعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به فعالیت‌های اداره اوقاف در  ایام هفته دولت و  عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) گفت: آیین غبارروبی امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر، عطرافشانی گلزار شهدا، در ایام هفته دولت با حضور ائمه جمعه و مسئولان لشکری و کشوری شهرستان بابلسر و فریدونکنار در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد.

وی افزود: آیین تجلیل از خادمان و تجلیل از منتخبین برگزیده چهل و ششمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف در سطح شهرستان بابلسر و فریدونکنار و تجلیل از منتخبین برگزیده استانی با حضور گرم مسئولان شهرستان و عاشقان به قرآن کریم در امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر از دیگر فعالیت‌های هفته دولت در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر بود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه هر ساله طبق سنت دیرین آیین دسته‌روی عزاداران حسینی، صبح اربعین از محلات و روستاهای شهرستان بابلسر به سمت امام‌زاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آیین پیاده‌روی جاماندگان حسینی و  عزاداری اربعین حسینی روز چهارشنبه، 15 شهریور همزمان با سراسر کشور از محلات و روستاهای اطراف شهر بابلسر به‌سوی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود.

شجاعی تصریح کرد: راه‌پیمایان و عزاداران حسینی پس از پایان راه‌پیمایی در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) با اجتماع در امامزاده ابراهیم در آیین عزاداری سالار شهیدان شرکت می‌کنند. 

وی  اظهار کرد: حجت‌الاسلام پیشنمازی استاد حوزه و دانشگاه ساعت 10:30 با حضور در جمع عزاداران حسینی به سخنرانی می‌پردازد و پس از پایان سخنرانی مداح اهل بیت(ع) سیدرضا حسینی به مداحی می‌پردازد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار ادامه داد: در دهه پایانی ماه صفر اعزام مبلغ و برپایی خیمه معرفت و پاسخ به سؤالات شرعی در امامزاده ابراهیم(ع) از دیگر برنامه‌هایی است که به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام
captcha